‘Stumptown’ – šamar rodnim ulogama

Scenarist i producent Jason Richman odlučio je pozvati Cobie Smulders i vješto prilagoditi i oživjeti Stumptown, koji je prije dolaska na male ekrane bio samo ironičan naziv za Portland unutar suludo detaljnih stranica istoimenog stripa.

“Stumptown”

ABC je krajem rujna 2019. godine odlučio pustiti svoju onda najnoviju ribu u more. „Stumptown“ je imao sve predispozicije biti upravo ona fantastična televizijska serija kakvom se i na papiru smatrala prije ekraniziranja – što je, dakako i uspjelo – ali očito njeno vrćenje nije bilo isplativo, pošto je nakon prve sezone bačena u zaborav. Iako je ABC inicijalno pristao na drugu sezonu, očito je nešto negdje zaškripilo i odlučili su se povući, uz napomenu da se još treba vidjeti tko će – plastično – oteti ovaj sasvim pristojan komad fiktivne televizije. Neki se nadaju – myself included – da će „Stumptown“ ipak naći novi dom negdje izvan ralja ranjenog titana koji se u tom danom periodu nije baš proslavio mediokritetskim „komedijama“ u kojima Tim Meadows, gle čuda, glumi idiota.

Kroz sveukupno osamnaest epizoda pratimo Dex Parios, ratnu veteranku koju tumači upravo Cobie Smulders. Odmah u glavu, zanimljiv je ovo spin na klasičnu „ideju“ protagonistice: Dex nije naročito staložena, pribrana i marljiva za nazadnim rodnim normativima. Pritom se i hrva sa svojim poslijeratnim demonima, uživa profil zavodnice i muškaraca i žena, alkoholičarke koja redovno drži konce, a njezin naglašeni PTSP samo akcentira izgledni nered – u kojem će se, kad se zaustavimo na trenutak, naći više reda nego kod ljudi bez ožiljaka. Kao privatna detektivka – radnica je više po pozivu nego od pukog rada – pokazuje da je u dominantno muškom svijetu ona ta koja uspješno parira svemu muškom što se radi situacije pred nju baci.

Grey McConnell, vlasnik Bad Alibi bara ima – u najmanju ruku – kompliciran odnos sa zakonom. Kao ex-con također ruši zadane normative, nije lik od repeticije već se zaista kaje, te iako je njegov odnos s Dex počeo kao još jedna iskra u nizu nakon koje će Dex samo prošetati, dvojac ostaje blizak i čvrst, na terenu prijateljevanja. Dex i on pod svoje zadržali su Dexina brata Ansela, dečka sa Down sindromom koji usprkos kaotičnom obiteljskom životu pokazuje bratsku ljubav u situacijama od velike važnosti. Tu se još nameće i lik Hoffmana kao bitan saveznik bez pretjerane supstance u smislu širenja niti sebe, niti Dex, niti poslovni ambijent i ono što predstavlja Portland Police Bureau.

Vidjeli smo, a i dalje viđamo, ženske likove koji su ili sporedni (ne u doslovnom smislu, već u onom koji nalaže, ali ne mari za jednak tretman onog muškaraca na ekranu) ili nesamostalni, što nam govori da se nešto po tom pitanju opasno trebalo promijeniti. Sa svojim blagim skandinavskim ugođajem, „Stumptown“ prezentira lik na prvu izgubljene, tugujuće, bolne žene koja se kobelja kroz nasilan, nepouzdan i nestabilan muški svijet – koji je očigledno toliko kompleksan da ga se naprosto nije stiglo dovoljno razraditi u jednoj sezoni. Ako „Stumptown“ uistinu nađe kupca, cijeli tim imati će golem izazov pred sobom… ipak je riječ o tvrdoj glavi i dubokoj duši.

Ocjena:  7/10

(ABC Studios, 2019.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X