Zvuk dvadesetih: Yaeji – ispod čekića

Iza neobične naslovnice na kojoj umjetnica pozira s povelikim aluminijskim maljem podignutim preko ramena otkriva se maestralni ‘With a Hammer’ (XL Recordings).

Yaeji ‘With a Hammer’

Nominalno debitantski album, ovo izdanje s 13 pjesama zapravo predstavlja kreativni vrhunac uspješne sedmogodišnje karijere brooklynske DJ-ice, producentice i vokalistice Yaeji (Jaedži). Za najavu dugoočekivanog albuma odabrala je zarazni synth pop „Done (Let’s Get It), raspjevani drum’n’bass „Granted“ i indie trap „Passed Me By“, a to je tek manji dio širokog spektra stilova i maštovito odigranih kombinacija poput uleta jazz seksofona u ambijentalnu kompoziciju „I’ll Remember for Me, I’ll Remember for You“ ili dueta s londonskom eksperimentalnom elektroničarkom Loraine James u trip hopu „1 Thing to Smash“.

Neprestanim izmjenama engleskog i korejskog vokala zadržala je možda najprepoznatljiviju karakteristiku svojih ranih radova, ali zvučna slika s potpisom Kathy Yaeji Lee danas je upadljivo drugačija i puno kompleksnija od one koja joj je donijela zapaženu nominaciju za BBC Sound of 2018. U to doba objavljivala je na malom njujorškom labelu Godmode, gdje se najprije istaknula vještom preradom Drakeove „Passionfruit“ i originalnom trap house fuzijom „Raingurl“, podjednako hvaljenom na američkoj dance i indie sceni. A zbog korejskog porijekla bila je automatski uvrštena među internacionalne prvakinje K-housea, uz sjajnu berlinsku DJ-icu Peggy Gou i još jednu jako talentiranu elektroničarku iz dijaspore Park Hye Jin koja se skrasila u Los Angelesu.

Pošto su se ove cure odavno odjavile u Seulu i same krenule u svijet za njih nije radila PR mašinerija K-pop industrije, ali su ih na drugoj strani oduševljeno dočekali londonski izdavači. Peggy Gou i Park Hye Jin potpisale su za Ninja Tune, a Yaeji za još prestižniji XL Recordings.

To je bio izniman poticaj za kvirovku koja je dugo živjela u uvjerenju da se nigdje ne može potpuno uklopiti sa svojim dvostrukim identitetom koji je „previše američki za Koreju i previše korejski za Ameriku“. Yaeji se rodila u New Yorku, rano djetinjstvo provela je u Atlanti, školovala se u Južnoj Koreji i Japanu, a zatim se vratila u Ameriku zbog studija konceptualne umjetnosti i grafičkog dizajna na Carnegie Mellon University u Pittsburghu.

Hobistički house DJing za frendove na studentskim tulumima postao je ozbiljnija preokupacija kad je krenula partijati u kultnom pittsburškom LGBT klubu Hot Mess. Nabavila je Abletone softver i počela raditi muziku za univerzitetski radio. Poslije završenog faksa vratila se u rodni grad, a povratak je obilježila posvetom svojoj generaciji „New York ’93“, na prvom singlu za label Godmode. S njegovim producentom Nickom Sylvesterom u Los Angelesu je snimila 40-ak minuta materijala za nastupni EP „Yaeji“ i „EP2“, dva sjajna izdanja iz 2017. koja su izazvala mnoštvo euforičnih reakcija, najviše zbog perfektno izvedenog spoja housea, trapa i hip-hopa.

U hvalospjevima su prednjačili Pitchfork i teksaški indie portal Gorilla vs Bear, koji je „Yaeji“ i „EP2“ čak prikazao kao dvodjelni album godine. Naravno, Kathy Yaeji Lee je s takvim preporukama momentalno pozvana na pozornicu Coachelle i to je bio signal da se neće dugo zadržati na malom labelu. Njene remixeve naručile su Charlie XCX, Robyn i Dua Lipa („Don’t Start Now“). Prvi benefit od transfera u XL Recordings izvukla je ulaskom na UK indie breakers chart, premda je mixtape „What We Drew“ imao prilično limitiranu promociju zbog pandemijskog lockdowna. Zatim je aktivirala svoje veze u Koreji pa je snimila duet s frontmenom seulskog indie pop benda Hyukoh, koji je malo prije ove suradnje gostovao kod Peggy Gou na izvrsnom singlu „Nabi“.

Izlet je za Yaeji bio zanimljiv, ali nije je nimalo približio K-pop auditoriju. Albumom „With a Hammer“ definitivno je zauzela mjesto u špici nove američke elektronike.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Kolumna

Idi na Vrh
X