‘Danas kada postajem EU pionir…’

Koncert, performans i novo medijski informativni format EU Pionir održan je pred zagrebačkom publikom u Multimedijalnom centru Studetskog Centra.

EU Pionir u MM centru, Zagreb (Foto: Kan)

Performans EU pionir testirao je spremnost publike na evropsku kulturnu stvarnost i zatvorio tranzicijski Test!, međunarodni festival studentskog kazališta i multimedije.

Ideja EU Pionira pogodila je Borisa Kadina, mladog povjesničara i filozofa iz Zadra relativno nedavno jer je izvedba u MM centru bila tek druga po redu.

Koncert i koncept počinju zastašujućim loop-om koji publiku unaprijed upozorava da sadržaji koji slijede mogu biti uznemirujući.

Boris je pjevač, ritam mašina, didgeridouist, narator pa čak i strogi profesor koji će vas zgromiti pogedom ako ne znate o čemu priča.

Kompaktni bas i gitara, Juraj Aras i Vedran Miošić Stošić dodaju priči rock i punk dinamičnu dimenziju i podjelu priče na razumljiv niz pjesama.

Prva je Molotov, govori o tome kako se radi molotovljev koktel i tko je bio njegov majstor. Bomba subverzije na publiku je bačena i može početi zakletva:

Danas kada postajem EU pionir/ dajem časnu umjetničku riječ/ da ćemo međusobno razmjenjivati iskustva/ da će naš mission, vision i  objective biti u skladu sa onima iz EU/Da će svaki naš projekt biti od dobrobiti za lokalnu zajednicu/ i da ću biti dobar umjetnik.

EU pionir ekspresija je frustracije izazvane postojećim stanjem, trenutnom pozicijom u užem društvenom smislu i upozorenje na pozicioniranje u odnosu na sustav od kojeg nema distanciranja jer živimo globalno komunikacijsko doba. Tko se može sjetiti Pionira, zna kakvu je nelagodu proizvodila pomisao o izboru da ili ne postati pionir. Nelagodna ili ne Europa je izvjesno činjenično stanje. Za publiku koja ima kraće iskustvo nacionalne svijesti i kolektivnog pamćenja izvedena je mala pop up intervencija, uz eksploziju (naravno).

Nastupajući u sklopu Test! festivala atmosfera u dvorani je također bila pokusna. Multimedijalni eksperimentalni alati testiranja reakcije publike potaknuli su propitivanje i razmišljanje kod svakoga pojedinačno te grupnu afirmaciju u završnom pljesku.

Adaptacija Boy, boy, boy od Underworlda uz snimke iz Jasenovca i Zagreba za vrijeme NDH provele je gledatelje kroz mučnu povijest brojanja žrtava ratnog koncetracijskog logora kojoj je prethodilo monodramatični igrokaz aukcije na kojoj ulog nije novac nego žrtve.

Lokalno avantgardni inerdisciplinarni nastup završio je riječima: “od jučer živimo u kriminalnoj državi” (misli se na 15.04.2011.). Osvrt u performansu na trenutnu političku situaciju nije ostavila sumnje da ta teza nažalost nije od jučer.

Performans koji je cijelo vrijeme uključen u moderirano pretraživanje web prosotra djeluje kao izvrsna ideja za oblikovanje moderne, interdisciplinarne nastave. Natasha Kadin koja je moderator inernet pretraživanja u stilu VJ performansa, osim što je bacala bombe uznemirujućih slika otvorila je gmail adresu i facebook profil EU pionir. Otvorila je vrata kroz koja se može izabrati ne ući ili ući, ostati ili izaći.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh