Nastavljamo s gledanjem Zmajeve kuće, uz komentar sedme i najavu osme epizode.
Dijana Ćurković: Zahuktava se rat. Tabori se sve više istančavaju, a omjeri snaga sa svakom novom scenom izokreću. Sedma epizoda, po mome mišljenju, uz treću je najbolja dosad, iako je primila dosta žalbi po pitanju osvjetljenja. Noćne scene snimane su po danu jer vremenske prilike nisu dopuštale drugo, a kasnije su provučene kroz filter. Čak je uspoređuju i s “Igrom prijestolja” odnosno trećom epizodom osme sezone “The Long Night”, koju je također režirao Miguel Sapochnik. To je, dakako, tek dokaz da korelacija ne znači i kauzalnost, jer je Sapochnik režirao još dvije epizode “Zmajeve kuće”, prvu i šestu, koje nisu imale nikakvih problema s osvjetljenjem.
Ivan Laić: Osvjetljenje serije je, kako kažeš, nešto što se provlači još od “Game of Thrones” i jasno je da mračna slika može djelovati frustrirajuće na gledatelje koji serije prate na sve manjim ekranima, a korištenje filtera za zatamnjenje stvara jednu začudnu i nelagodnu atmosferu u tim scenama. Ipak, mene u cijeloj priči više zanima radnja. Kao što kažeš, sedma epizoda jedna je od najboljih, meni čak i najdraža dosad. Nema mnogo akcije, ali razina drame, spletki i sukoba gotovo se može usporediti sa Shakespeareovim tragedijama. Mali Aemond (Leo Ashton) krađom zmajice Vhagar sukobljuje se s rođacima i ostaje bez oka, što dovodi do velikog okršaja između Alicent (Olivia Cooke) i Rhaenyre (Emma D’Arcy). Maske su, čini se, konačno pale.
Dijana Ćurković: Odnosi očeva i kćeri kao da su izvučeni iz “Kralja Leara”: i kraljica i nasljednica sve su sličnije svojim očevima, pa recimo vidimo da i Otto Hightower (Rhys Ifans) grize nokte kao Alicent u prvim epizodama, odnosno da Rhaenyra, kao i Viserys (Paddy Considine), nekad baš i ne kuži politiku, kad govori o kletvi Harenhalla a ne o ubojstvu Strongovih. Osim toga, Alicentina tradicionalistička pravičnost i Rhaenyrina podložnost samo svom privilegiranom moralnom kodu sve više dolaze u kontrast, a kada su i jednoj i drugoj proradili majčinski instinkti, bilo je krvi.
Pritom se svi odrasli prepuštaju kaosu, već nabijeni teškim emocijama nakon pogreba, a sukob razrješava devetogodišnji Aemond, rečenicom koja je direktan citat iz knjige: “Možda sam izgubio oko, ali dobio sam zmaja.” Kasnije se i strateg Otto složio da Vhagar, kao najveća i najstarija, najiskusnija (sudjelovala je u Aegonovom osvajanju Westerosa), najsnažnija, vrijedi tisuću očiju. Laenina kći Baela (Shani Smethurst) može se žaliti da je trebala pripasti njoj, ali zmaj nije rob, trebala je biti brža i sama se pokušati povezati s Vhagar od starta. Aemond je iskoristio svoju priliku i nakon ove epizode nije više “najslabija karika”, netko kome će se izrugivati, nego postaje jedan od najvažnijih aktera u nadolazećem ratu.
Ivan Laić: Baela je sad i Rhaenyrina kći jer su ona i Daemon (Matt Smith) sklopili brak nakon što su detaljno razrađenim planom do daljnjega uklonili njezinog prethodnog supruga Laenora (John Macmillan) iz igre. Ipak, čini se da se dosta kemije između princeze i njezina strica izgubilo tijekom godina i da to nije samo zbog činjenice da Rhaenyru više ne glumi Milly Allcock već D’Arcy. Drugim riječima u Westerosu seks i brak su ponovno stvari s područja politike, a ne ljubavi ili strasti.
Dijana Ćurković: Imaju neku kemiju, zreliju od one s početka sezone, s više uvažavanja i nešto ozbiljniju. Sam seks bio je dosta sličan scenama Alicent i Viserysa iz četvrte epizode, prikazan kao dužnost, jer brak im je jedini način da nadoknade gubitak najvećeg zmaja, uz stalnu prisutnost brige da će još više ljudi saznati za javnu tajnu o podrijetlu njezinih smeđokosih snažnih dječaka, pa je bolje što prije roditi jednog srebrnokosog. Ipak, Daemon uvijek gleda širu sliku, a lako je moguće da je prešao na Rhaenyrinu stranu ne kako bi postao njezin kralj, nego da bi napakostio Ottu i pravičnoj Alicent. I pogotovo Coleu (Fabien Frankel).
U traileru za sljedeću epizodu vidimo da nas čeka još jedan vremenski skok, posljednji u ovoj sezoni. Kralj je sve bolesniji i Hightoweri preuzimaju vlast u Westerosu, što će potaknuti targeryensko obiteljsko ujedinjenje, kakvo u Martinovim svjetovima uvijek završi veselo.
Ivan Laić: Da, čini se da je u pitanju veći vremenski skok, budući da su djeca u glumačkoj postavi zamijenjena tinejdžerima, a oni stariji ekipom od 20+, i to na krajnje neobičan način, bez velike sličnosti s glumcima koji su prije njih igrali iste uloge. Osim toga, Ewan Mitchell koji sada tumači Aemonda kao da djeluje odraslije od svog starijeg brata Aegona (Tom Glynn-Carney), no to je možda samo zbog poveza koji nosi preko ožiljka na mjestu kojega mu je prije bilo oko.
Dijana Ćurković: Mislim da takav dojam ostavlja dijelom i zbog visine, ali to nije neobično. Osim toga, Aegon je oduvijek imao čudne navike, ogorčen što se mora vjenčati sa sestrom Helaenom (Evie Allen), ne zato što mu je sestra, nego zato što je čudna. Voli kukce i mrmlja proročanstva koja likovi ne razumiju, a gledatelji shvate tek nakon što se ostvare. S druge strane, Aemond je kao Vhagarin jahač postao jedan od najmoćnijih ljudi u Sedam Kraljevstava.
Ivan Laić: Vezano za samog kralja, imam osjećaj da svaki tjedan pišemo rečenicu “kralj je sve bolesniji”. Ipak, čini se da je bolest sad dosegla tu razinu da Viserys više doista nije u stanju upravljati kraljevstvom, a njegova fizička deterioracija postala je predmetom cijeloga niza memeova. Budući da u traileru vidimo da sada dio lica skriva maskom, moram priznati da je i meni, kao i nekim tvorcima memeova, prva asocijacija bila na gubavog kralja Baldwina kojeg je tumačio maskirani Ed Norton u “Kingdom of Heaven” Ridleyja Scotta. Naravno da Rhynaera neće sjediti skrštenih ruku dok dužnosti njezinoga bolesnog oca vrši mutni Otto Hightower, što nužno znači da slijedi još veće zaoštravanje odnosa između zelenih i crnih.
Dijana Ćurković: Nadam se da Rhaenyra neće ostati dužna ni Larysu Strongu (Hrvoje Klemenčić Matthew Needham), kad sazna da je on odgovoran za smrt svog oca i brata. Daemonu i njoj u tom bi mogla pomoći Mysaria (Sonoya Mizuno), s vjerojatno zavidnom špijunskom mrežom koju je razvijala u ovih dvadeset godina, a koja se također pojavljuje u traileru za osmu epizodu. Ako će Hightoweri, odnosno zeleni tabor, preuzeti službenu vlast, Daemon i Rhaenyra, crveno-crni tabor, morat će se poslužiti podzemnim kanalima i starim vezama iz King’s Landinga.
Ivan Laić: Naravno, Hightoweri i Targaryani nisu jedini u igri. Tu je i kuća Valeryan, a čini se da se lord Corlys (Steve Toussaint) sve više povlači, dok u njihovom taboru sve važniju ulogu igra njegov mlađi brat Vaemond (Wil Johnson), za kojega je možda zanimljivo napomenuti da je u knjizi zapravo nećak Sea Snakea, a ne njegov brat. I sama osma epizoda nosi naziv “The Lord of the Tides”, a što je naslov koji se dodjeljuje poglavaru Driftmarka. Odnosi li se to ime na Vaemonda ili općenito na pitanje kome će ta titula pripasti, budući da već znamo da je princeza Rhaenys (Eve Best) izrazila želju da prijestolje naslijedi njezina unuka Baela (sad je tumači Bethany Antonia), to tek moramo otkriti.
Dijana Ćurković: Napominjem na kraju da je osmu epizodu režirala žena, Geeta Vasant Patel, šefica kamere je žena, Catherine Goldschmidt, a scenarij je napisala Eileen Shim, uz stalne suautore Ryana J. Condala i G. R. R. Martina. Prva sezona “Zmajeve kuće” ima više epizoda koje su režirale žene nego svih osam sezona “Igre prijestolja” zajedno. Lijepo je vidjeti takvu promjenu u svijetu televizije.
(nastavlja se…)
‘House of the Dragon’ 7. epizoda ‘Driftmark’ – pogrebi i bodeži
‘House of the Dragon’, 6. epizoda ‘The Princess and the Queen’ – skok na pola puta
‘House of the Dragon’, 5. epizoda ‘We Light the Day’ – savršeno politički spoj
‘House of the Dragon’, 4. epizoda ‘King of the Narrow Sea’ – kraljević i prosjak, rated R
‘House of the Dragon’, 3. epizoda ‘Second of His Name’ – lov i zamka
‘House of the Dragon’, 2. epizoda ‘Odmetnuti princ’ – usamljeni zmaj