The Orange Strips ‘Deadlines’ – tijelom u Labinu, dušom u Britaniji

Sve što dobro ispadne, isplati se čekati. Isti je slučaj i s albumom ‘Deadlines’ labinskog indie sastava The Orange Strips.

The Orange Strips 'Deadlines'

U maniri da je indie stanje uma i stav, a ne glazbeni stil mnogi današnji indie sastavi uglavnom ne djeluju u tom mindsetu, i to je ono što se osjeti. Nije ovo sad neko tjeranje maka na konac, no indie stav bi se još mogao okarakterizirati kao onaj kad glazbenici više osluškuju sebe, a manje okolinu. Nije to toliko introvertno stajalište koliko iskreno. Labinski The Orange Strips upravo je primjer tog old school pristupa u kojem je sav fokus na onome što bi bend trebao biti, a ne na onome što se očekuje, jer u tajnovitosti iznenađenja očekivanja se krije sva draž.

Novi album „Deadlines“ kuhao se godinama. Na sreću i s razlogom, ne samo zbog one izlizane fraze kako je riječ o još jednom uratku koje rame uz rame može stajati s recentnom zapadnom produkcijom, već stoga što postizanje te mjerne vrijednosti nije bio primarni cilj. Primarni cilj bio je artistički razvoj benda tj. nove pjesme koje naravno korespondiraju unutar unverzuma The Orange Stripsa, a ne modernih stremljenja. Što je dobro. The Orange Strips kao da posjeduju onu crtu koju su imali bendovi 90-ih. Uronjeni su u pop rock, obojan synthovima na način kako to rade Britanci, čemu doprinosi upečatljivi vokal Valdeta Lubotonija, koji je negdje na razmeđi Briana Molkoa i Neila Tennanta, ali povremeno neodoljivo podsjeti i na iz Billyja Corgana iz grupe Smashing Pumpkins.

„Deadlines“ se nepretenciozno poletno i ‘prijateljski’ predstavlja od samog početka s pjesmom „The Gift“ ne zamarajući uši skrivenom filozofijom, ali sa svakom sljedećom pjesmom nudeći dovoljno odmaka i gotovo neprimjetnih fluidnih mijenjanja stilskih špranci, kao što je upotreba harmonike u „Lights Out“ kojom se pojačava ugođaj sieste, kako bi se postigla svježina materijala što vrijeme više odmiče. Vođeno je računa i o balansu u tempu i dinamičkoj izmjeni bržih i sporijih pjesama, gotovo po nekom školskom obrascu, ali s bitnom opaskom da to izvrsno funkcionira iz jednostavnog razloga što The Orange Strips sasvim solidno razumiju srž popističkog pristupa.

„Deadlines“ je tako ugodna i opuštajuća glazbena vožnja bez iritirajućih elementa ili zvučnih viškova koji bi eventualno nepotrebno stršili. Od osobnih favorita izdvajam „No Time To Be Cool“, „History Of You“, „Banks Abroad“ i „Space Between The Cities“, iako u konačnici cijeli album „Deadlines“ nudi sasvim dovoljno materijala za istinsko uživanje u kvalitetnom popu koji ugodno ispunjava životni prostor.

Ocjena: 8/10

(OSA Media, 2014.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X