Bob Dylan ‘Live 1962 – 1966: Rare Performances from The Copyright Collections’ – zaštiti mi prava

Kompilacija koja donosi najbolje s rijetkih kolekcija Dylanovih snimki objavljivanih nakon pedeset godina kako bi bile zaštićene od ulaska u javnu domenu.

  • 12
    Shares
Bob Dylan “Live 1962 – 1966: Rare Performances from The Copyright Collections”

U Europi je na snazi zakon o zaštiti autorskih prava koji kaže da svaka snimka koja nije objavljena 50 godina nakon svog nastanka postaje javnim vlasništvom. Kako bi se zaštitili, ljudi iz Sonyja u zadnjih šest godina bez mnogo pompe i u vrlo ograničenom broju primjeraka prije svake pedesete obljetnice objavljuju kompilacije sa velikim brojem snimaka Boba Dylana nastalih prije pola stoljeća, pa su tako izašla tri seta pod imenom “50th Anniversary Collection” sa materijalom iz razdoblja između 1962. i 1964., a u sklopu istoga projekta objavljen je i box set sa kompletnim snimkama slavne turneje 1966. na kojoj je Dylan razljutio brojne poklonike folka nastupivši s pratećim rock sastavom The Hawks, koji će kasnije biti poznat kao The Band. Iz potonje je kolekcije izvučen “pravi” koncert iz Royal Albert Halla koji je pušten u širi opticaj nego ostale snimke, a ranije je kao izdanje iz hvaljenog “Bootleg Series” objavljen i slavni koncert iz Manchestera koji je na crnom tržištu bio krivo naslovljen kao onaj iz Royal Alberta, a na kojemu je Dylan uzvikom iz publike proglašen Judom.

Kompilacja pred nama, “Live 1962 – 1966: Rare Performances from The Copyright Collections”, donosi izbor od najboljih snimaka uživo sa svih navedenih izdanja, a dosad je bila dostupna samo u japanskom izdanju. Zamišljena kako prosječni slušatelj ne bi morao muku mučiti da nabavi ta rijetka izdanja, a i kad bi ih nabavio, da ne bi morao prolaziti satima kroz brojne slične snimke istih pjesama koje čine najveći dio tih kolekcija, a koja predstavljaju naporan posao svima osim najzaluđenijim obožavateljima Dylanovog rada. “Live 1962 – 1966” stoga donosi najbolje i najznačajnije snimke inače utopljene u moru sličnosti.

Prva premisa, ona o objavljivanju s vrlo ograničenih izdanja, u današnje vrijeme interneta ima mnogo manju težinu nego prije, pa su se tako i sva tri izdanja “50th Anniversary Collection” mogla bez mnogo muke naći na bespućima mreže i fanovi su uglavnom već bili upoznati s njima prije objave ove kompilacije. Druga premisa, ona o moru sličnih snimaka više se odnosi na 36 diskova iz kolekcije turneje iz 1966. gdje svaki album ima identičnu setlistu, a budući da su već objavljena dva takva koncerta u cijelosti, drugi disk ove kompilacije po treći put donosi izbor istih tih pjesama, ali s ostalih koncerata. Kao što je bio slučaj i kod objavljivanja koncerta iz Albert Halla, možemo ustvrditi kako je riječ o izvrsnom materijalu, ali i o nečemu što je potrebno samo kolekcionarima, jer svi ostali mogu se obratiti referntnoj snimci iz Manchertera kao krunskom albumu s ove turneje.

Stoga je prvi disk ove kompilacije zanimljiviji, budući da se na njemu mogu čuti stvari poput najstarije poznate izvedbe svevremenskog klasika “Blowin’ in the Wind” (16. travanj 1962. u Gerde’s Folk Cityju u New Yorku) ili “When the Ship Comes In” izvedene s Joan Baez 28. kolovoza 1963. za vrijeme Marša na Washington gdje je Martin Luther King održao slavni govor o svome snu. No, opsjednuti sakupljači Dylanove glazbe te su snimke već vjerojatno imali, a svi ostali imaju isti materijal u boljim dosad službeno objavljenim verzijama. Za pravo zlato iz Dylanove arhive vjerojatno ćemo morati pričekati jesen, jer sve su jače indicije da nas očekuje objavljivanje novog, četrnaestog nastavka edicije “Bootleg Series” pod nazivom “More Blood, More Tracks” koje će se sastojati od pjesama sa snimanja Dylanovog najboljeg albuma sedamdesetih, “Blood on the Tracks”. Vrijeme dotad možemo prikratiti i ovom kompilacijom.

Ocjena: 6/10

(Legacy Recordings, 2018.)

  • 12
    Shares

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X