Elvis Presley ‘From Elvis in Nashville’ – noćni maraton u Music Cityju

Elvis Presley je prije pedeset godina u pet noćnih sessiona u Nashvilleu snimio materijal koji će činiti niz od triju albuma objavljenih 1970. i 1971., a sada je kompletan materijal objavljen na jedinstvenom izdanju u novom miksu bez nasnimljenih dionica koji potpisuje Matt Ross-Spang.

Elvis Presley “From Elvis In Nashville”

Nakon što je u drugoj polovici pedesetih zapalio svijet rock and roll groznicom, Elvis Presley je veći dio šezdesetih godina proveo glumeći u filmovima za koje je i snimao glazbu, no kvaliteta filmskih albuma nije bila jednaka onoj ploča koje je snimao na početku karijere. No 1968. se televizijskim nastupom danas poznatim kao Comeback Special vraća na pozornice s novopronađenim elanom i u formi kakvu nije pokazivao prethodnih godina. Čini se kako mu sve polazi za rukom, a u tom se naletu snage na ljeto 1970. vraća i u Nashville, najveći svjetski rasadnik bilo kompozitororskog ili sviračkog country talenta.

Točno dvanaest godina ranije uspio je u tom gradu snimiti neke od posljednjih hitova prije odlaska na služenje vojnog roka u Njemačku, a ovaj put se vratio odraditi pet noćnih izleta s ekipom nekih od najboljih session glazbenika koje je Music City, USA imao za ponuditi, jednom od postava muzičara poznatih kao Nashville Cats koju je predvodio briljantni multinstrumentalist Charlie McCoy poznat po suradnji s velikanima countryja i rocka kao što su Bob Dylan, Johnny Cash i mnogi drugi.

U tih pet noći Elvis je uspio snimiti materijal koji će činiti najveći dio niza od njegova tri albuma objavljena te i naredne godine, a koji čine ploče “That’s the Way It Is”, “Elvis Country (I’m 10,000 Years Old)” i slabija kolekcija otpadaka “Love Letters from Elvis”. Svi rezultati ovog noćnog maratona, kao i dodatnog sessiona iz rujna iste godine, sada su napokon dostupni i na jedinstvenom izdanju nazvanom “From Elvis in Nashville” (kao odgovor na naziv posljednjeg albuma objavljenog prije nešvilskog niza, “From Elvis in Memphis”) i to na četiri diska sa 74 pjesme i gotovo četiri i pol sata glazbe.

Sadržaj ovog izdanja zadovoljit će i usputne slušatelje kao i zagrižene fanove, s time da će prvi više pozornosti vjerojatno poklanjati početnom dijelu kolekcije koji sadrži sve master verzije snimljenih pjesama, dok će potonji navaliti na drugu polovicu na kojoj mogu čuti masu neobjavljenog materijala popraćenog studijskim razgovorima, neuspjelim pokušajima, alternativnim verzijama i svime onime ostalim što im daje novu vrstu uvida u Elvisov princip rada na snimanju.

Što uopće izdvojiti iz ovog mora materijala sada dostupnog na jednom mjestu? Možda pop i country hitove poput “Bridge Over Troubled Water” folk dua Simon & Garfunkel i “Funny How Time Slips Away” Willieja Nelsona. Svakako fenomenalno nabrijane hibride rockabillyja i gospela poput “I Was Born About Ten Thousand Years Ago” koja je u fragmentiranom obliku prošarala album “Elvis Country” i “I Washed My Hands In Muddy Water” koja je ovdje zabilježena u punom više od pet minuta dugačkom obliku. Rokersku obradu “Cindy, Cindy” koju je Ricky Nelson ovjekovječio u filmskom hitu “Rio Bravo” ili necenzurirani napad s “Got My Mojo Working” posuđenom iz repertoara blues bombardera Muddy Watersa? Nabrajanje bi moglo potrajati.

Ono što svakako valja istaknuti jest činjenica da su master trake ovdje okupljene u novom miksu koji potpisuje snimatelj Matt Ross-Spang poznat po radu s legendama poput recentno pokojnog Johna Prinea i novim snagama žanra poput Jasona Isbella. Njegov najbitniji doprinos jest taj što je sa snimki ogulio sve dodatno nasnimljene naslage i orkestracije, pa su pjesme sada dostupne u sirovom obliku u kojem su majstorsko umijeće “nešvilskih mačaka” i Elvisova izvođačka energija prikazani u punom sjaju i zato materijal zvuči autentičnije i jednostavno bolje nego na izvornim albumima.

“From Elvis in Nashville” je osim u kompletnoj verziji na četiri CD-a dostupan i u skraćenom obliku na dvije ploče koje donose 22 izabrane pjesme iz kolekcije, no svaki će se ljubitelj Kralja ipak htjeti udubiti u detalje i posegnuti za neobjavljenim materijalom koji ovu kompilaciju čini izvanrednim proširenjem kratkog ali bitnog niza Presleyjevih izdanja snimljenog prije pola stoljeća.

Ocjena: 8/10

(RCA Victor/Legacy, 2020.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X