Najbolji filmovi 2015. godine

Godina na izmaku je ponudila mnogo dobrih filmova i pokoju trulu jabuku, a ovih se deset naslova posebno istaknulo.

Najbolji filmovi 2015. godine
Najbolji filmovi 2015. godine

Gledajući u globalu, 2015. godina je bila solidna što se tiče kvalitete filmova (ujednačen omjer izvrsnosti i smeća s prevladavajućim mediokritetom), a obilježio ju je povratak velikih blockbustera koji nakon dugo vremena nemaju veze sa superjunacima. “Jurassic World” i “Furious 7” su skinuli više od milijardu dolara na kino blagajnama, a kako su stvari krenule, novi bi “Star Wars” trebao bez imalo problema preći dvije milijarde. Na sreću, nisu nas uveseljavali samo visokobudžetni hitovi. Bilo je tu i uistinu zabavnih komedija s vidljivim trendom stasanja jakih komičarki, pomaknutih i dramatičnih horora i drama koje nam nisu ostavile mnogo izbora nego da se zamislimo nad sobom i svijetom u kojem živimo. I hrvatska se kinematografija polagano budi tako da smo mogli uživati u vrlo dobrom” Ti mene nosiš”, a neki će reći i kako je “Zvizdan” vrlo dobar. Neki…

Sve u svemu, našlo se dosta toga dobroga za pogledati, ali dani su na žalost prekratki da se sve to pohvata, pa tako i ovoj listi sigurno nedostaje mnogo vrhunskih filmova, kao i ova hrpica čiji je izlazak tempiran za kraj godine pa ih jednostavno nisam bio u mogućnosti pogledati (a nema šanse da gledam razne screenere i polovne ripove). Bez obzira na to, ovih deset probranih komada svakako zaslužuje da se nađu barem u nekakvom širem izboru najboljeg od 2015. godine.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JChI173yY68[/youtube]

10. “Labyrinth of Lies” – “Labirint laži”

Na ovom je mjestu mogao biti stilski sličan “Bridge of Spie”s ili motivima poveziv “Son of Saul”, ali “Labyrinth of Lies” nekako objedinjuje najbolje iz svijeta špijunskog trilera, političke drame i nacističke „ostavštine“ (prvenstveno u odnosu na Židove) te služi kao do sada zanemarivani testament na gotovo zaboravljeni lov na naciste koji je uslijedio nakon Drugog svjetskog rata, a koji nije prošao niti približno lako kako bismo to mogli pretpostaviti. Dakako, ima svojih mana, ali je u svakom slučaju vrlo atraktivan i zanimljiv film, te još jedan dokaz kako njemačka kinematografije više nije predmet sprdnje.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ufMgQNCXy_M[/youtube]

9. “Steve Jobs”

Iako nisam fan Appleovog IT božanstva (team Gates!) i o njemu znam uglavnom ono osnovno, Steve Jobs donosi fantastičan i nevjerojatno koncizan uvid u život i karakter jedne od najznačajnijih osoba našega doba. Danny Boyle kao režiser i Michael Fassbender kao naslovni junak odrađuju svoj posao bez ikakve greške, ali glavna je zvijezda ipak scenarij slavnog Aarona Sorkina. Kao i sam lik kojeg obrađuje, priča je koncipirana na revolucionaran način, a umjesto da ide onim klasičnim „od rođenja do smrti“ tijekom, fokusira se na nekih pola sata prije tri ključna trenutka u karijeri i životu samog Jobsa. Mana je eventualno što tu dolazi do klasične sorkinovske isforsiranosti dijaloga, ali kao i uvijek, sve mu je oprošteno!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QX38jXwnRAM[/youtube]

8. “It Follows” – “To dolazi”

Kažu kako je “It Follows” prije svega horor, ali zapravo se radi o filmu koji je žanrovski i sve i ništa. Istina, ono što na ekranu gledamo jest jezivo i apsolutno jedna od najstrašnijih i najnelagodnijih stvari koje sam gledao u posljednjih par godina, ali iza te se sporovozne, gotovo vukuće aždaje skriva nešto mnogo dublje i znakovitije. Priča je to o odrastanju u američkom predgrađu, o prijateljstvu, ljubavi, odgovornosti, seksu i svojevrsnoj besperspektivnosti današnje mladeži koja ju polagano ubija, simboliziranoj upravo kroz neprekidnu prijetnju natprirodnog entiteta kojeg se gotovo nemoguće riješiti. “It Follows” svakako zahtjeva vrlo veliku koncentraciju i pažnju tako da će oni koji očekuju duhove, jeftine trikove i krv do koljena vjerojatno biti razočarani, ali ovo je ipak jedan od onih filmova kojima se isplati uistinu posvetiti.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fUxRxgtYt0M[/youtube]

7. “Tangerine”

Tangerine je u oko šire javnosti došao nakon Sundancea, a osim motiva prostitucije, transrodnih osoba i nedozvoljene ljubavi mnogo se pričalo i o načinu njegova snimanje. Naime, redatelj/scenarist/snimatelj Sean Baker je odlučio snimiti cijeli film pomoću iPhone 5s mobitela s posebnom lećom, što daje vrlo neobičan i priznajem, jako intrigantan i zanimljiv vizual. No kada se zanemari taj zanimljivi gimmick, ostaje izvrsna dramedija s dvije fantastične djevojke kojima je ovo bio prvi filmski angažman, a koje živopisno ilustriraju one ne toliko glamurozne kutove Los Angelesa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fQjY6vE1_Ac[/youtube]

6. “Dheepan”

Jacques Audiard je jedan od onih redatelja čiji se svaki film čeka s velikim nestrpljenjem jer možeš založiti kuću koliko je sigurno da će biti barem izvrstan, ako ne i remek-djelo. “Dheepan” možda nije njegov najbolji uradak, ali ima sve ono što čini kvalitetnu, aktualnu i pronicljivu dramu. I bome, Audiard ozbiljno shvaća riječ „drama“, a to je znala prepoznati i ekipa iz Cannesa koja mu je dodijelila Zlatnu palmu za režiju. U maniri starih francuskih majstora on precizno obrađuje bitne društveno-političke teme koje muče suvremeno francusko društvo, koristeći troje nesretnih tamilskih imigranata kao simbol svih nas, a mikrokozmos u kojem opstaju kao i naš vlastiti svijet. Dalje>>

Zadnje od Izdvojeno

Idi na Vrh