Finalna predviđanja pred Oscar 2024 – ništa ‘vs’, samo ‘Oppenheimer’

Planirajući naredne autorske tekstove na portalu rekoh uredniku da moram napisati svoja finalna predviđanja za ovogodišnje Oscare. “‘Oppenheimer’ vs. ‘Poor Things’,” pitao me. “Ništa ‘vs’, samo ‘Oppenheimer’,” rekoh.

“Oppenheimer” (foto: Universal Pictures)

Filmovi Christophera Nolana već se dugo nastanjuju u kategoriji najboljega filma, a sad u “Oppenheimeru” napokon dobio onog pravog konja za tu trku, ozbiljnu biografsku drametinu o ljudskoj težnji za samouništenjem. Osvojio je sve glavne nagrade na relevantnim dodjelama tijekom cijele sezone, od Zlatnog globusa za najbolju dramu, preko Critics’ Choicea, BAFTA-e i cehovskih nagrada, a sam Nolan jednako je tako slavio na svima njima kao najbolji režiser. Glasačka tijela tako su od samog početka usklađena.

Postoje godine kad se u zadnji čas dogode neke smjernice koje ukazuju na mogući obrat, kao što je bilo prije dvije godine kad je nagradu za najbolji film odnijela “CODA” nakon što je većinu sezone vladao “The Power of the Dog”. Ima i godina kad se odmah poslije Zlatnih globusa igra okrene u korist drugog favorita kao što je lani bio slučaj s “Everything Everywhere All At Once” u odnosu na “The Fabelmans” i “The Banshees of Inisherin” koji su slavili na prvoj velikoj dodjeli. Ove godine sve upućuje na to da se ipak ponavlja scenarij otprije tri godine, kad je u pandemijskim uvjetima cijela sezona bila čvrsto u rukama konačnog pobjednika, drame “Nomadland”.

Osim nagrada za najbolji film i režiju očekuje se da će “Oppenheimer” slaviti i u kategoriji najboljeg sporednog glumca, gdje Robert Downey Jr. sa stopostotnim učinkom prati dosadašnju žetvu najboljega filma i Nolana kao režisera, pa tako imaju jednake omjere na kladionicama (3/1) na koje se gotovo uopće ne isplati kladiti. Usto se očekuje i pobjeda u kategorijama najbolje filmske fotografije, montaže i glazbe, a jedino bi u utrci za najbolji zvuk na određenu konkurenciju mogao naići kod “The Zone of Interest” Jonathana Glazera.

Srazu u kategoriji najboljega glumca između Cilliana Murphyja i Paula Giamattija (“The Holdovers”) bili smo posvetili čitav tekst na našem portalu, no u međuvremenu je pobjedom na BAFTA-ma i, još bitnije, SAG-u, status favorita preuzeo Irac s naslovnom ulogu u “Oppenheimeru”. Cehovske nagrade za scenariste nisu dodijeljene prije Oscara zbog dugotrajnog štrajka koji je iscrpio branšu, ali kako stvari zasad stoje, Oscar bi, čini se, u kategoriji adaptiranog scenarija mogao prije završiti u rukama “American FictionCorda Jeffersona nego Nolanov film ili pak “Barbie” koja je ovdje završila zbog neobične odluke Akademije.

Kao favorit u trci za najbolji izvorni scenarij u konačnici se ipak istaknuo “Anatomy of a Fall” iznad “The Holdovers” koji svakako može računati na nagradu za sporednu glumicu u kojoj Da’Vine Joy Randolph također ima stopostotni učinak na svim dodjelama tijekom sezone. Stoga će se kao najzanimljiviji dvoboj ove dodjele pratiti utrka za najbolju glumicu, u kojoj je nažalost u drugi plan pala sjajna Sandra Hüller (“Anantomy of a Fall“), a glavnu riječ vode Emma Stone (“Poor Things“) i Lily Gladstone (“Killers of the Flower Moon“), pri čemu je u završnici osvajanjem SAG-a blago stekla potonja, a vjerujemo da će Akademija u ovoj kategoriji po prvi put htjeti nagraditi jednu američku domorotkinju nego osigurati već drugi Oscar u nekoliko godina za Stone.

Ako fantazija Yorgosa Lathimosa izgubi u ovom srazu, sreću će trebati tražiti u nekoliko izravnih okršaja s “Barbie” kao što su kategorije najbolje scenografije i kostimografije ili pak pokušati oteti Oscar za najbolju šminku “Maestru“. Ni u jednoj od tih trka “Poor Things” nije izravni favorit, ali svojevrsni pad entuzijazma za komediju o lutkama Grete Gerwig upućuje da bi se moglo otvoriti dovoljno prostora za takve obrate. “Barbie” će se u svakom slučaju zadovoljiti barem s Oscarom za najbolju pjesmu, bila to “What Was I Made For?” (izglednije) ili pak “I’m Just Ken” (manje izgledno).

Ostale kategorije ukratko: “Spider-Man: Across the Spider-Verse” bi trebao slaviti kao najbolji animirani film iznad “The Boy and the Heron”, “20 Days in Mariupol” je istaknuti kandidat među dokumentarcima, specijalni efekti bi trebali završiti kod “Godzilla Minus One”, a najbolji kratki igrani film vjerojatno će biti “The Wonderful Story of Henry Sugar” Wesa Andersona. “The Zone of Interest” je od početka upisan kao gotovo siguran kandidat za kategoriju najboljeg međunarodnog filma, a u animiranim i dokumentarnim kratkišima Akademija se dosad pokazivala dosta svirepom, pa se ne isplati sugerirati na koji naslov uložiti novac.

Dodjela Oscara održat će se u noći s nedjelje na ponedjeljak. Naš zadnji listić kaže sedam ili osam nagrada za “Oppenheimer”, uključujući i one najbitnije.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X