ABOP: Od početka krećemo nemilosrdno iz svih oružja i držimo intenzitet do samog kraja

Dobar glas daleko se čuje, dobar glas puni klubove… čak i kada nema glasa za mikrofonom. Dobar glas također kaže da je after bolji od partyja, a mi smo na after-after partyju probali proniknuti u ono što radi ABOP.

ABOP (Foto: Nino Šolić)

Dobar glas o ljudskoj manufakturi koja pumpa techno ritam prilično se brzo proširila, obzirom kako ista ne posjeduje niti jedan “čvrsti nosač” zvukova. Riječ je o društvu imena After je bolji od partyja, skraćeno:  ABOP koji sačinjavaju: Erol (bas), John (bubanj), Levi (bubanj), Božanski (sampleovi, synth i gitara), Churend (synth), Darac (miks pult) i I.M. Klif (video art). No umjesto svih njih ‘raspeli’ smo Erola Zejnilovića – poznato lice s gitarom u ruci svima onima koji pohode koncerte Elementala i nekad pohodili Edu Maajku dok su ga pratili Leksaurini.

ABOP u zemlji bez klubova. Ne generaliziram, ali dojam je pomanjkanja mjesta za kvalitetnu plesnu tarapanu još poglavito s miksom klasičnih instrumenata i samplera. Ili je Vaše iskustvo drugajuačije?

Erol Zejnilović: Istina je da nema puno klubova po Hrvatskoj koji funkcioniraju od live svirki, ali postoji šačica entuzijasta koji još uvijek pokušavaju složiti nekakav koncertni program. Sviramo također i po drugim ex-Yu republikama, a tu su i festivali, samo treba biti uporan i ostaviti dobar dojam gdje god se pojaviš.

Kako funkcionirate na sceni bez scene? Jeste li ad hoc grupacija ili ima to svoju formu cijelo vrijeme?

Erol: Bend je u postojećem sastavu od svog nastanka 2010. godine, zasad nije bilo promjena. Žilava ekipa…

Par riječi o postanku benda obzirom da ste svi članovi već nekih drugih bendova ili kao Klif zasebni vizualac?

Erol: Ideja za bend nastala je u jednom podrumu nakon lošeg koncerta kojem smo prisustvovali (otud i ime benda). Skupila se mala ekipica na jammingu i svirali smo cijelu noć za par frendova, nakon čega smo zaključili da trebamo probat sastavit nešto u tom điru. Klifa smo neposredno nakon nastanka banda sasvim slučajno sreli u Zagrebu i dogovorili probnu suradnju, koja traje evo sve do danas.

Ivan Marušić Klif i Erol Zejnilović (Foto: Nino Šolić)

Što se zbiva prilikom nastupa uživo za one koji nisu svjedočili audio vizualnim bombardiranjima?

Erol: Odmah od početka krećemo nemilosrdno iz svih oružja i držimo intenzitet do samog kraja, bitna nam je plesna atmosfera i to je jedina poruka koju želimo prenijeti. Klif s rukama i nogama improvizira svojim vizualnim instalacijama, kombinirajući VJ-ing s kamerama koje snimaju prizore sa stagea, stvarajući psihodelične slike koje plešu u ritmu muzike.

Koje su audio vizualne reference i ono što je vas oduševljavalo prilikom formiranja kolektiva da bi se moglo nazvati utjecajima?

Erol: Ne bih mogao posebno izdvojiti nikakve izvođače. Najjednostavnije rečeno, mi smo instrumentalisti koji također vole elektronsku glazbu i odlučili smo probat spojiti te dvije vrste energije u jednu, koristeći se pritom svim dostupnim tehnologijama.

Zasad ste bez audio zapisa u smislu vaših autorskih stvari i snimaka istih. Ili se nešto mijenja na tom planu?

Erol: Trenutno smo u procesu traženja producenta koji bi osmislio naš studijski zvuk. Imali smo neke kombinacije ali nismo bili zadovoljni rezultatima, pa smo odlučili pričekati da sve sjedne na svoje mjesto. U međuvremenu i dalje radimo na nastupima uživo, stvaramo muziku, i stavljamo live snimke na Youtube i Soundcloud.

Srodnosti i razlike s riječkim kolektivom Disco`n`action?

Erol: Postoje određene sličnosti, s tim da smo mi orijentirani više na syntheve i bubnjeve (ipak imamo dva bubnjara), a oni imaju gitare i udaraljke. Mislim da bi se naš zajednički nastup jednom trebao dogoditi, bilo bi zanimljivo…

ABOP na svom trećem nastupu u MM Centru u Zagrebu (Foto: Nino Šolić)

Ima li zapravo osim vas na sceni mjesta za razvoj tog oblika partijanja? Dojam je da recimo Beograd ima jaču klupsku scenu po tom pitanju… Jeste li provjerili uživo?

Erol: Bili smo prije mjesec dana u Beogradu i reakcije su bile odlične, vidi se da je publika navikla na ovakav tip muzike. Beograd je veći grad od Zagreba pa ima i više klubova i mjesta gdje bend poput nas može svirati, ali moram reći da i u Zagrebu situacija uopće nije loša, ABOP je u Zagrebu imao već desetak koncerata.

Jeste ikad bili na partyju na kojem je bilo bolje nego na afteru?

Erol: Kvalitetu je uvijek teško pronaći, ali naravno da ima dobrih partya. After je uvijek intimniji, u prijateljskom okruženju, uvijek može spasiti stvar nakon lošeg partya.

Saznajte više o ABOP-u:

ABOP u Pugeraju – techno manufaktura u punom klupskom sjaju

ABOP – najbolji izbor za dobar party u gradu

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh